22 ianuarie 2025

Anunt privind organizarea unui concurs pentru ocuparea unei functii publice de executie vacante, din cadrul serviciilor apartinand aparatului de specialitate al Primarului Orasului Buhusi

PRIMĂRIA ORAŞULUI BUHUŞI

JUDEŢUL BACĂU

Str. Republicii, nr. 5, tel./fax: 0234-261220/0372897995;  E-mail:resurseumane@primariabuhusi.ro

Comp. Resurse Umane

NR. 43346 din 16.12.2024

 

ANUNŢ

Privind organizarea concursului de recrutare pentru ocuparea functiei publice vacante de executie, de consilier, clasa I, grad profesional superior, din cadrul Directiei Economice – Compartiment Financiar, Contabilitate, Buget, Salarizare, Inventarierea Patrimoniului

Având în vedere prevederile art. VII din O.U.G. nr. 115/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscală, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene, cu modificările și completările ulterioare și art. VII, alin. 7 și art.XI din OUG nr. 121/2023 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, informăm:

Candidații trebuie să îndeplinească condițiile generale prevăzute de art.465 din OUG nr.57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare:

 Poate ocupa o funcţie publică persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:

a) are cetăţenia română şi domiciliul în România;

b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;

c) are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;

d) are capacitate deplină de exerciţiu;

e) este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de

sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii;

f) îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei

g) dovedeşte prin certificat sau, după caz, prin alt tip de document absolvirea unei perfecţionări sau

specializări stabilite expres de lege pentru ocuparea unor funcţii publice;

g1) are cunoştinţe teoretice în domeniul tehnologiei informaţiei, nivel utilizator începător; (nu se

aplică funcţiilor publice vacante şi temporar vacante care se ocupă prin concurs organizat în condiţiile

prevăzute la art. VII şi art. XV din OUG nr. 121/2023);

g 2) îndeplineşte condiţia de ocupare a postului referitoare la obţinerea unui aviz sau a unei

autorizaţii, în condiţiile legii, în situaţia în care pentru funcţia publică respectivă este prevăzută ca obligatory această condiţie de ocupare a postului, justificată de îndeplinirea unor atribuţii care necesită un astfel de aviz sau autorizaţie;

h) nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra

autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;

i) nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în

executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;

j) nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;

k) nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;

l) i s-a aplicat una dintre modalităţile de ocupare a funcţiilor publice prevăzute la art. 466 alin. (2).

(2) Condiţia de ocupare a funcţiei publice prevăzută la alin. (1) lit. g2) se îndeplineşte în termenele şi condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.

(3) Pentru ocuparea funcţiilor publice de conducere, candidaţii trebuie să fie absolvenţi cu diplomă ai studiilor universitare de master în domeniul administraţiei publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice sau cu diplomă echivalentă conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea nr.199/2023.

Condiții specifice de participare la concurs:

a.absolvent al studiilor universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul de studiu: Științe Sociale (domeniul fundamental), Stiinte economice (Ramura de stiinta, Contabilitate si informatica de gestiune(Specializare), Contabilitate (domeniul de licenta).

b.vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice, minimum 7  ani.

Durata timpului de muncă este de: 8 h/zi, 40 h/săptămână.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     Dosarele de concurs:

În vederea participării la etapa de recrutare, în termen de 20 de zile calendaristice de la data publicării anuntului pe pagina de internet a institutiei publice organizatoare, candidatii depun dosarul de concurs, la sediul institutiei și va cuprinde în mod obligatoriu următoarele documente:

  • formularul de înscriere – prevăzut la art.137, lit.b) din Anexa 10 a OUG nr.57/2019, cu modificarile si completarile ulterioare prin raportare la art.VII din OUG nr.121/2023;
  • copia actului de identitate;
  • copia actului doveditor emis de autoritățile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naștere;
  • copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice;(extras din REVISAL)
  • copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări sau detinerea unor competente specifice, dupa caz;
  • copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului si a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluari psihologice organizate prin intermediul unitățilorspecializate acreditate in conditiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;;
  • cazierul judiciar (poate fi înlocuit cu o declarație pe propria răspundere – în acest caz, candidatul declarat admis la selecția dosarelor, care nu a solicitat expres preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică competentă are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului pe tot parcursul desfășurării concursului, dar nu mai târziu de data și ora organizării interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire);
  • declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.
  • Declaratia pe proprie raspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită dintr-o functie publică sau nu i-a fost încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare.

Copiile actelor din dosarul de concurs se prezintă în copii legalizate sau însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitate cu originalul, de către secretarul comisiei de concurs.

Potrivit dispozitiilor art.VII, alin.(17) din OUG nr.121/2023, dosarul de concurs se poate depune personal de către candidat, se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat sau se poate transmite în format electronic, la adresa de e-mail resurseumane@primariabuhusi.ro, în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie numar de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat ca fiind depus in termen.Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligatia candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare si conformitate cu originalul, până cel tarziu la data desfășurării probei interviu, sub sanctiunea nemiterii actului administrativ de numire în functia publică, în cazul promovării concursului.

Calendarul de desfășurare a concursului :

Concursul se va sustine la sediul institutiei din str. Republicii, nr.5 , astfel:

  • Termenul de depunere a dosarelor: 16.12. 2024 – 08.01.2025
  • Verificarea eligibilității candidaților: maximum 5 zile lucrătoare de la data expirarii termenului de depunere a dosarelor, respectiv 09.01.2025 – 14.01.2025;
  • Proba scrisă – 20 ianuarie  2025 , ora 11.00  la sediul institutiei;
  • Proba Interviu, în termen de maximum 8 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise, la sediul institutiei;
  • Comunicarea rezultatelor finale in termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data afisării rezulatelor ultimei probe, pe site-ul : www.primariabuhusi.ro, sectiunea -Concursuri

Bibliografie si tematica

1.Constituţia României, republicată

Tematica: Constituţia României, republicată

2. OUG. nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificarile si completările ulterioare – Partea I, Titlul I și II ale părtii a II a, titlul I al Părtii a IV-a, titlul I și II ale Părții VI-a  ;

      Tematica : Partea I, Titlul I și II ale Părtii a II a, Titlul I al Părtii a IV-a, Titlul I și II ale Părții VI-a  ;

3.O.G. nr.137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificarile si completările ulterioare

             Tematica: Integral

4.Legea nr.202/2002 privind egalitatea de sanse si de tratament intre femei si barbati, republicată , cu modificările și completările ulterioare;

           Tematica :Integral

5.Legea nr. 82/1991 – legea contabilitatii, republicata, cu modificările și completările ulterioare;

Tematica –Dispozitii generale  – Cap. I

                – Organizarea si conducerea contabilitatii (Cap. II)

                – Registrele de contabilitate (Cap. III)       

6.Legea nr.500 /2002 privind finantele publice,  cu modificările și completarile ulterioare;

                Tematica – Procesul bugetar (Cap. III)                               

                 Finantele institutiei publice (Cap.IV)

7. O.M.F.P.nr.1792 /2002  pentru aprobarea normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonantarea si plata cheltuielilor institutiilor publice, precum si organizarea, evidenta si raportarea angajamentelor bugetare si legale,  cu modificările și completarile ulterioare;

                Tematica –  Norme Metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale (punctele 1,2,3,4 si 5)

8. Decret nr.209 /1976  pentru aprobarea Regulamentului operaţiilor de casa ale unităţilor socialiste,  cu modificările și completarile ulterioare; 

          Tematica Anexa 1- REGULAMENTUL OPERAŢIUNILOR DE CASA ALE UNITĂŢILOR SOCIALISTE

                                 -Efectuarea plătilor si incasarilor în numerar (cap. II)

                     -Acordarea de avansuri în numerar si decontarea lor (Cap.III)

                     -Evidenta si păstrarea numerarului (Cap.IV)

                     -Controlul respectării disciplinei de casă (Cap.V)

Notă: Pentru toate actele normative mai sus menționate în cadrul Bibilografiei și Tematicii, forma valabilă se considera aceea având toate modificările și completările ulterioare, până la ziua publicării anunțului.

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul institutiei şi la secretarul comisiei de concurs,  Teliță Claudia- consilier superior RU, telefon: 0234/261220, int.101, e-mail:resurseumane@primariabuhusi.ro

PRIMARUL ORASULUI BUHUSI ,

Vasile Zaharia

Comp. Resurse Umane,

Cons. Telita Claudia

 Atribuţiile postului:

-Efectuează  înregistrările în contabilitate, pe baza documentelor justificative, cronologic, prin respectarea succesiunii acestora, în ordinea datelor calendaristice de întocmire  a lor şi sistematic în conturile sintetice şi analitice corespunzătoare, întocmeşte balanţele de verificare;

-Asigură legătura informaţională între instituţie şi trezoreria locală, prin transmiterea corespondenţei specifice, efectuarea controlului cheltuielilor pentru plata salariilor, a achiziţiilor de bunuri şi servicii, la termenele stabilite de către trezorerie, cât şi prin preluarea de la trezorerie zilnic a execuţiilor de casă şi a documentelor însoţitoare;

-Conduce evidenţa sintetică şi analitică furnizorilor, asigurând eşalonarea la plată şi respectarea condiţiilor legale de achiziţie a bunurilor şi serviciilor, precum şi legalitatea întocmirii documentelor justificative corespunzătoare acestora, funcţie de scadenţa facturilor;

-Conduce evidența sintetică și analitică la furnizori, clienți, debitori, creditori; conduce evidenţa sintetică a veniturilor şi cheltuielilor bugetului local, întocmind zilnic centralizatoarele cheltuielilor, notele de contabilitate, fişele de cont, jurnalele de înregistrare, balanţele sintetice şi analitice de verificare.

-Răspunde disciplinar, administrativ, material, civil sau penal, după caz, dacă se face vinovat :

  • producerea de pagube;
  • nerespectarea normelor emise de ministerul de finanţe, cu privire la activităţile specifice domeniului financiar – contabil şi în special cu privire la utilizarea şi conducerea evidenţelor contabile;
  • ordonarea şi păstrarea documentelor justificative şi a documentelor contabile, precum şi reconstituirea documentelor pierdute, sustrase sau distruse,
  • efectuarea inventarierii patrimoniului,
  • conducerea cu neglijenţă a evidenţelor contabile;

-Conduce evidenţa sintetică a materialelor, corelarea cu evidenţa analitică pe bază de balanţă lunară.

-Ține evidenţa privind operaţiunile de capital:

-Operaţiuni privind decontări  către bănci, trezorerie;

  -Prognozări plăţi conform legii;

  -Ține evidenţa cheltuielilor de capital cu fişe analitice pe obiective, precum şi înregistrarea acestora la mijloace fixe pentru cele finalizate şi recepţionate, situaţii privind cheltuieli pentru investiţii în curs cu fişe analitice semnate de Comp. Investiţii;

-Răspunde de angajarea, lichidarea, evidenţierea şi plata cheltuielilor instituţiei conform legii;

-Efectuează lucrări legate de situaţiile financiare lunare, trimestriale, anuale, cont execuţie, balanţe, bilanţ, anexe;

-Răspunde pentru toate documentele întocmite şi eliberate în conformitate cu fişa postului;

-Introduce facturile  în programul de contabilitate;

-Efectuează analiza și controlul cheltuielilor energiei electrice, cheltuielilor de apă, convorbirilor telefonice, cheltuielilor reale pe casă și alte cheltuieli, propune soluții pentru reducerea lor;

-Rezolvă în termenele stabilite de către superiori ierarhici, lucrările repartizate;

-Răspunde de confidențialitatea datelor la care are acces, în afara celor cu caracter public;

-Prezenta fișă se completează cu atribuții și sarcini prin dispoziții scrise și acte normative ulterioare;

-Răspunde pentru toate documentele întocmite şi eliberate în conformitate cu fişa postului;

-Îndeplineşte orice alte atribuții stabilite prin lege şi/sau trasate de şefii ierarhici sau stabilite prin hotărâri ale Consiliului Local.

-Are funcţie gestionară a mijloacelor băneşti, a altor valori potrivit legii, în conformitate cu prevederile art. 3 din Legea 22/1969, privind încadrarea gestionarilor şi efectuează operaţiuni de încasări şi plăţi în numerar;

-Efectuează încasări în numerar de la Trezorerie pe bază de CEC- uri emise de Comp. Buget- Contabilitate în vederea efectuării plăţilor;

-Efectuează încasări în numerar de la persoane fizice şi juridice reprezentând contravaloarea produselor livrate, a prestărilor de servicii, a lucrărilor executate, a veniturilor proprii din impozite şi taxe locale, din activităţi autofinanţate sau din fonduri speciale, a oricăror alte drepturi ale unităţii pe bază de încasare emise de compartimentele de specialitate care gestionează veniturile respective şi emite chitanţa;

-Colectează zilnic sumele de la persoanele ce sunt împuternicite a face încasări din impozite şi taxe de orice natură şi depune pe bază de documente sumele încasate cel mai târziu în ziua imediat următoare încasărilor;

-Efectuează plăți numerar (salarii, alte drepturi, restituiri bănești în numerar)

-Efectuează plăţi în numerar pe baza documentelor supuse controlului financiar – preventiv şi aprobate de persoanele competente;              

-Nu are dreptul să încredinţeze exercitarea atribuţiilor sale altor persoane decât pe bază de împuternicire;

-Conduce evidenţa operaţiunilor de casă întocmind registrele de casă, cu respectarea prevederilor legale privind înscrierea operaţiunilor zilnice şi procedează la predarea acestora la Comp. Buget – Contabilitate pentru verificare şi contabilizare,

-Asigură confidenţialitatea documentelor, lucrărilor şi a oricăror altor informaţii despre şi în legătură cu activitatea desfăşurată.

print

Fișiere atașate