24 mai 2025

Anunt privind procedura de transfer la cerere

Nr. 14201 /28.04.2025

Primaria Orasului Buhusi, anunta:

Demararea procedurii de transfer pe funcţia contractuală de execuţie, vacantă, de servant pompier din cadrul Serviciului Voluntar pentru Situatii de Urgență, din subordinea Consiliului Local Buhusi

Primaria Orasului Buhusi, în temeiul prevederilor art.VII, alin.(11) din OUG nr.156/2024 privind unele masuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice pentru fundamentara bugetului general consolidate pe anul 2025, pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru prorogarea unor termene, coroborat cu prevederile art. 542 alin. (1)  si alin.(2) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, anunță declanșarea unei proceduri de transfer la cerere, pentru ocuparea unui post aferent unei funcţii contractuale de execuţie vacante, de servant pompier, prevazut cu studii generale/medii, din cadrul Serviciului Voluntar pentru Situatii de Urgență, din subordinea Consiliului Local Buhusi.

Transferul la cerere se face pe o funcţie contractuală vacantă de acelaşi nivel, cu respectarea categoriei, clasei şi gradului profesional al persoanei contractuale, cu indeplinirea conditiilor de studii, condiţiilor de vechime şi condiţiilor specifice pentru ocuparea funcţiei contractuale in care urmează să fie transferat, prevazute in fisa postului, conform art. 506 alin (2) si alin (5) din Ordonanţa de Urgenta nr. 57/2019 privind Codul administrative, cu completarile si modificarile ulterioare.

Precizăm că potrivit dispoziţiilor art. 506 alin (8) din Ordonanţa de Urgenta nr. 57/2019 privind Codul administrativ „Transferul la cerere se face la solicitarea personalului contractual şi cu aprobarea conducătorului autorităţii sau instituţiei publice în care urmează să îşi desfăşoare activitatea persoana contractuală.

Autoritatea sau instituţia publică în cadrul căreia s-a aprobat transferul la cerere al persoanei contractuale înştiinţează cu celeritate autoritatea sau instituţia publică în cadrul căreia îşi desfăşoară activitatea persoana contractuală, despre aprobarea cererii de transfer.

În termen de maximum 10 zile lucrătoare de la primirea înştiinţării, conducătorul autorităţii sau instituţiei publice în care îşi desfăşoară activitatea persoana contractuală, are obligaţia să emită actul administrativ de modificare a contractului de munca, cu precizarea datei de la care operează transferul la cerere.

Data de la care operează transferul la cerere nu poate depăşi 30 de zile calendaristice de la data emiterii actului administrativ.


DOCUMENTE NECESARE ȘI DATĂ LIMITĂ

Persoanele interesate sunt invitate să depună la sediul Primariei orasului Buhusi, camera 1, în termen de 20 zile  de la data afişării anunţului, 28.04.2025 – 27.05.2025, ora 15.00,următoarele documente:

a)cerere de transfer;
b)curriculum vitae, modelul comun european
c)copia actului de identitate ;

d) copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări, raportat la cerinţele din fişa postului vacant;
e) copia carnetului de muncă şi a adeverinţei eliberate de angajator, după caz, pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea funcţiei publice; 
f) adeverinta medicală, care să ateste starea de sănătate corespunzătoare funcţiei publice solicitate; 
g) acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal, conform modelului atașat.

h)cazier judiciar;

i) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;

Copiile de pe actele de mai sus, se prezintă în copii legalizate sau însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei.

Susţinerea interviului va avea loc la sediul institutiei, din str.Republicii, nr.5, Sala de sedinte, în data de 02.06.2025, ora 09.00. Punctajul și rezultatul interviului nu sunt supuse contestației.

Conditii specifice pentru ocuparea postului :

  • Nivelul studiilor – generale sau medii
    • Vechime in muncă –minimum 1 an
    • Să detină certificat /atestat de calificare profesională de servant pompier sau să prezinte adeverinta din care să rezulte că este înscris la curs de  servant pompier.
    • Să fie apt din punct de vedere fizic, medical si psihologic.

BIBLIOGRAFIA /TEMATICA

1.Legea nr.53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

Tematica : Titlul II-  CAP. II- Executarea contractului individual de muncă

                                             CAP. V –  Sectiunile I, II si III

                             Titlul XI- CAP. II – Răspunderea disciplinară

2.Legea nr.319/2006 privind  securitatea şi sănătatea în muncă, cu modificările și completările ulterioare;

             Tematica: CAP. IV -Obligaţiile lucrătorilor

  •                              

                            CAP. VI – SECŢIUNEA a 2-a , Accidente de muncă

3.Constituția României, republicată;

Tematica : Drepturile, libertătile și îndatoririle fundamentale – Titlul II

4.Legea nr.307/2006 privind  apărarea împotriva incendiilor, republicată,  cu modificările și completările ulterioare.

      Tematica: cap.IV –Serviciile de urgență voluntare și private

                            Cap. V- Răspunderea juridică

5.Ordinul nr.163/2007 privind  aprobarea Normelor generale de apărare împotriva incendiilor, cu modificările și completările ulterioare.

      Tematica: Cap. II –Organizarea si desfășurarea activității de apărare împotriva incendiilor;

                             Cap. IV – Norme generale de apărare împotriva  incendiilor la exploatarea contrcuctiilor, instalatiilor si amenajarilor;

6.Ordinul M.A.I. nr.51/2024 pentru aprobarea Criteriilor de performanță privind constituirea, încadrarea și dotarea serviciilor voluntare și a serviciilor private pentru situatii de urgență, cu modificările și completările ulterioare.

Tematică :Cap. I- Dispozitii commune

                 Cap.II – Criterii specifice pentru serviciile voluntare

                 Cap.III – Criterii specifice pentru serviciile private

7. H.G. nr.1579/2005 pentru aprobarea Statutului personalului voluntar din serviciile de urgență voluntare, cu modificarile si completarile ulterioare.

      Tematica: Cap. II- Condiții de încadrare a personalului voluntar

                          Cap.IV – Drepturi și obligatii

Nota: Se vor avea în vedere formele actualizate, la zi, ale actelor normative din bibliografie.

Informații suplimentare se pot obține la telefon 0234261220, int. 101- Compartiment Resurse Umane.
  

PRIMAR,

Ing. Vasile Zaharia

   Comp. Resurse Umane ,

Cons. Telita Claudia

Principalele atribuții prevăzute în fișa postului

Activităţi principale:

  • Efectuarea activităţilor de pregătire;
  • Efectuarea activităţilor premergătoare intervenţiei;
  • Executarea intervenţiei;
  • Întreţinerea mijloacelor tehnice de intervenţie din înzestrare;
  • Prevenirea incendiilor;
  • Salvarea persoanelor, animalelor şi bunurilor.

Sarcini şi îndatoriri specifice:

  1. Participă la toate activităţile de instruire de specialitate;
  2. Respectă întocmai orarul de muncă şi programul zilnic de activitate;
  3. Participă efectiv la acţiunile de stingere a incendiilor, de salvare a persoanelor şi a bunurilor materiale, la înlăturarea urmărilor situaţiilor de urgenţă, îndeplinind funcţia pe care o are stabilită prin hotărârea de constituire a serviciului;
  4. Execută alături de soferi activităţile de întreţinere a utilajelor din dotare, a accesoriilor PSI pe care le deserveste şi a echipamentelor de protecţie;
  5. Cunoaşte semnele şi semnalele în cazul intervenţiilor la situaţii de urgenţă şi le execută întocmai;
  6. Se pregăteste pentru participarea la acţiuni de salvare care reclamă eforturi fizice prelungite şi cunoasterea modului de utilizare a aparaturii de salvare;
  7. Acţionează în condiţii create ca urmare a unor avarii, incendii si întotdeauna acolo unde necesită utilizarea aparaturii de protecţie a respiraţiei;
  8. Intervine pentru salvarea persoanelor aflate în condiţi periculoase ce le pun în pericol viaţa sau integritatea corporală, acordându-le primul ajutor, intervine pentru evacuarea bunurilor materiale ce se găsesc în locuri periculoase şi care pot fi determinate datorită condiţiilor create de apariţia unor avarii, incendii, calamităţi, etc.;
  9. Utilizează accesoriile şi echipamentul necesar pentru stingerea incendiilor;
  10. Identifică sursele de incendiu folosindu-şi cunoştinţele despre tipuri de incendii, designul construcţiilor, materiale de construcţie etc;
  11. Delimitează zona afectată pentru a împiedica accesul persoanelor neautorizate;
  12. Creează deschizături/breşe în structura clădirilor pentru asigurarea ventilaţiei şi accesului, utilizând topoare, căngi, fierăstraie, răngi etc.;
  13. Controlează clădirile cuprinse de flăcări pentru a localiza eventualele victime;
  14. Dispune şi utilizează scări pentru a avea acces la nivelele superioare ale clădirilor în vederea salvării persoanelor din clădirile incendiate;
  15. Salvează victimele din clădirile în flăcări şi/sau de la locul accidentului;
  16. Stinge cu jet de apă, spumă sau alte substanţe chimice incendiul şi salvează echipajul şi pasagerii în cazurile de accident aerian;
  17. Acordă primul ajutor şi ia măsuri de resuscitare a persoanelor rănite;
  18. Inspectează şi verifică locul incendiului, după ce flăcările au fost stinse, pentru a se asigura că nu mai există nici un pericol;
  19. Efectuează antrenamente fizice şi simulări pentru menţinerea unui nivel de pregătire corespunzător;
  20. Participă la exerciţii şi demonstraţii privind tehnicile de stingere a incendiilor;
  21. Informează şi instruieşte populaţia pentru prevenirea incendiilor;
  22. Participă la cursuri, seminarii, conferinţe şi studiază literatura de specialitate pentru a învăţa noi tehnici de stingere a incendiilor;
  23. Colaborează cu poliţia pentru a interveni în caz de accident, dezastre, calamităţi sau alte evenimente cu impact negativ;
  24. Curăţă şi întreţine echipamentul şi aparatura din dotare pentru stingerea incendiilor.
  25. Verifică starea de funcţionare a echipamentelor de lucru;
  26. Răspunde de utilizarea şi păstrarea în bune condiţii a aparaturii din dotare;
  27. Informează persoana ierarhic superioară asupra problemelor ce apar în desfăşurarea activităţii la locul de muncă;
  28. Prezintă un comportament profesional în timpul zilei de lucru;
  29. Periodic face propuneri de îmbunătăţire a activităţii prestate;
  30. Îmbunătăţeşte permanent pregătirea sa profesională şi de specialitate;
  31. Păstrează confidenţialitatea informaţiilor şi a documentelor legate de firmă;
  32. Utilizează resursele existente exclusiv în interesul firmei;
  33.  Respectă prevederile normativelor interne şi procedurile de lucru specifice postului său;
  34.  Execută sarcinile stabilite de șeful S.V.S.U.
  35.  Îndeplinește și alte sarcini prevăzute de lege și dispuse de șefii ierarhici.
print

Fișiere atașate