PRIMARIA ORASULUI BUHUSI
NR. 15741 din 13.05.2025
ANUNŢ
În conformitate cu prevederile H.G. nr.1336/2022 – Regulamentul-cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, coroborat cu art. VII alin. (3) din O.U.G. nr. 156/2024 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice pentru fundamentarea bugetului general consolidat pe anul 2025, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene, Primăria oraşului Buhuşi, judeţul Bacău, cu sediul în str.Republicii, nr.5, organizează concurs pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată, a funcţiei contractuale, de executie, de inspector de specialitate, treapta profesionala I, în cadrul D.A.S– Compartiment de monitorizare a asistentilor personali, din subordinea Consiliului Local Buhusi.
Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.
Dosarele de înscriere la concurs se depun în termen de 10 zile lucrătoare de la data afișării anunțului, la sediul Primăriei oraşului Buhuşi – Compartiment Resurse Umane şi vor conţine în mod obligatoriu documentele prevazute la art.35 din H.G. nr.1336/2022:
a) formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 2;
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică;
e) copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată (extras REVISAL), care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului (Modelul orientativ -anexa nr. 3);
f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
h)certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
i) curriculum vitae, model comun european.
Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.
(4) Copiile de pe actele prevăzute la alin. (1) lit. b) – e), precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap prevăzut la alin. (3) se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea „conform cu originalul” de către secretarul comisiei de concurs.
(5) Documentul prevăzut la alin. (1) lit. f) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut la alin. (1) lit. f), anterior datei de susţinere a probei scrise şi/sau probei practice. În situaţia în care candidatul solicită expres în formularul de înscriere la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, potrivit legii.
Poate ocupa un post vacant persoana care indeplineste, condiţiile generale de participare, conform prevederilor art.542, alin.(1) si (2) din OUG nr.57/2019-Codul Administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare:
a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
h) nu a comis infracţiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).
Conditii specifice pentru ocuparea postului :
– studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în – Domeniul de studii:Asistență socială/ Sociologie, (Domeniu de licență):Asistenta Sociala/Sociologie.
– Vechimea minimă în specialitatea studiilor absolvite: minimum 5 ani.
– Abilități de muncă în echipă
BIBLIOGRAFIA /TEMATICA
1.O.U.G. nr.57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare
-Tematica : Partea a VI-a, Titlul III: Personalul contractual din autorităţile şi instituţiile publice
2. Constituția României, republicată
– Tematica: Drepturile, libertătile și îndatoririle fundamentale – Titlul II
3.Legea nr. 53/2003 – Codul Muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
–Tematica : Titlul II- CAP. II- Executarea contractului individual de muncă
CAP. V – Sectiunile I, II si III
Titlul XI- CAP. II – Răspunderea disciplinară
CAP.III – Răspunderea patrimonială
4.O.G. nr.137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificarile si completările ulterioare –
–Tematica: Principii și definiții.
– Dispoziții speciale – Secţiunea a III-a- Accesul la educație
– Secţiunea a V-a Dreptul la demnitatea personală
5. Legea nr.319/2006 privind securitatea și sănătatea în muncă, cu modificarile si completarile ulterioare ;
-Tematica: integral
6.Legea nr.292/2011 – Legea asistenței sociale, cu modificările și completările ulterioare;
-Tematica: integral
7.Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificarile si completarile ulterioare;
-Tematica: integral
8.Legea nr.17/2000 privind asistența socială a persoanelor vârstnice, republicată, cu modificările și completările ulterioare-
-Tematica: integral
9. Legea nr.448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, cu modificarile si completarile ulterioare;
-Tematica: integral
10. H.G. nr. 268 / 2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, cu modificările și completările ulterioare;
Notă: Se vor avea în vedere formele actualizate, la zi, ale actelor normative din bibliografie.
Calendarului concursului
| Publicarea anunțului | 13.05.2025 |
| Perioada de depunere a dosarelor | 13.05 – 26.05.2025, ora 15.00 |
| Selecţia dosarelor si afişarea rezultatelor | 27.05.2025 |
| Susţinerea probei scrise | 04.06.2025, ora 09.00 |
| Susţinerea interviului | In termen de 4 zile lucratoare de la data sustinerii probei scrise |
După afişarea rezultatelor obţinute la selecţia dosarelor, proba scrisă si interviu, candidatii nemulţumiti pot depune contestaţie în termen de cel mult o zi lucrătoare, de la data afişării rezultatului selecţiei dosarelor, respectiv de la data afişării rezultatului probei scrise si al interviului, sub sancţiunea decăderii din acest drept.
Comunicarea rezultatelor la contestaţiile depuse, se face prin afişare la sediul institutiei şi pe pagina de internet https://primariabuhusi.ro, imediat după soluţionarea acestora.
Rezultatele finale se afişează la sediul Primăriei orasului Buhusi şi pe pagina de internet https://primariabuhusi.ro, sectiunea – Concursuri, în termen de o zi lucrătoare de la data afisarii rezultatelor soluționarii contestațiilor pentru ultima probă, prin specificarea menţiunii «admis» sau «respins».
Pentru relaţii suplimentare privind înscrierea şi condiţiile de participare la concurs vă veţi adresa la sediul instituţiei, Compartiment Resurse Umane -cons. Telita Claudia sau la tel.0234261220, int.101.
PRIMAR,
Ing. VASILE ZAHARIA
Compartiment Resurse Umane,
Cons. Sup. Telita Claudia
Principalele atribuții prevăzute în fișa postului
-Îndeplineşte toate activităţile legate de gestionarea asistenţilor personali ai persoanelor cu handicap grav conform legislaţiei în vigoare, precum și a persoanelor cu handicap grav;
-Întocmeşte contractele de muncă, precum și actele aditionale ale asistenţilor personali ai persoanelor cu handicap grav;
-Verifică zilnic şi lunar situaţia asistenţilor personali în plată, a celor sistaţi din plată pe cauze de încetare a contractelor de munca ale acestora, în condiţiile legii;
-Întocmeşte dispozitiile aferente, urmăreşte avizarea şi semnarea lor,
-Acordă informare și consiliere asistenţilor personali şi persoanelor cu handicap grav;
-Monitorizează activitatea asistenţilor personali ai persoanelor cu handicap grav;
-Întocmeşte anchetele sociale/ referatele cu propuneri de continuare, modificare sau încetare a contractului individual de muncă al asistentului personal;
-Întocmeşte pontajul asistenţilor personali;
-Verifică și avizează cererile reprezentanților persoanelor cu handicap grav, în vederea ridicării indemnizațiilor de însoțitor, de la Casieria instituției.
-Propune la începutul fiecărui an numărul asistenţilor personali pentru anul în curs;
-Rezolvă în termenul legal corespondența legată de asistenţii personali ai persoanelor cu handicap grav, precum și a persoanelor cu handicap grav;
-Întocmeşte raportări şi situaţii statistice legate de asistenţii personali ai persoanelor cu handicap grav, precum și a presoanelor cu handicap grav şi le transmite compartimentelor interne şi instituţiilor externe solicitante;
-În exercitarea atribuţiilor de serviciu colaboreaza atât cu personalul din cadrul structurii funcţionale din care face parte, cât şi cu celelalte compartimente din aparatul de specialitate al primarului precum şi cu serviciile / institutiile publice aflate sub autoritatea Consiliului Local;
-Efectuează anchete sociale la domiciliul copilului/ adultului cu handicap grav urmărind stabilirea compatibilităţii dintre persoana care solicit angajarea ca asistent personal şi persoana cu handicap, propune aprobarea sau respingerea cererii de angajare a asistentului personal şi încheie formele de angajare;
-Efectuează instructajul asistenţilor personali în domeniul SSM şi PSI, pe baza tematicii emise de către salariatii cu atribuții in acest domeniu ;
-Vizează concediile de odihnă pentru asistenţii personali;
-Anunţă conducerea instituţiei, ori de câte ori constată că asistenţii personali nu îşi îndeplinesc corespunzător obligaţiile prevăzute de lege;
-Urmărește orice modificare cu privire la starea de sănătate, schimbare domiciliu, instituţionalizare într-un centru de stat/ privat, deces a copilului/ adultului cu handicap grav, de natură să modifice acordarea drepturilor prevăzute de lege;
-Monitorizează și întocmește toate documentele necesare pentru persoanele cu handicap grav, care beneficiază de indemnizaţie de lunară/ însoţitor, precum şi asistenții personali ai persoanelor cu handicap grav;
-Participă la elaborarea unor măsuri de îmbunătăţire a activităţii, a strategiilor de dezvoltare întocmite la nivel local în domeniul protecţiei şi promovării drepturilor persoanelor cu handicap;
-Evaluează şi monitorizează aplicarea măsurilor de asistenţă socială de care beneficiază persoanele cu handicap, precum şi respectarea drepturilor acestora;
-Ia măsuri de arhivare a documentelor din cadrul compartimentului.
-Operează și transmite orice modificare ale persoanelor numite ca însoţitori ai persoanelor cu handicap în registrul electronic de evidenţă al salariaţilor în conformitate cu prevederile H.G. nr.905/2017, cu modificările și completările ulterioare;
Urmărește evoluţiei dezvoltării copilului şi a modului în care părinţii acestuia îşi exercită drepturile şi îşi îndeplinesc obligaţiile cu privire la copilul care a beneficiat de o măsură de protecție specială și a fost reintegrat în familia sa.
-Reevaluează minorii care beneficiază de o măsură de ocrotire ( într-un centru rezidențial sau la AMP) prin efectuarea anchetelor psiho-sociale la domiciliul familiei minorilor în cauză.
-Întocmeste anchete sociale la solicitarea Poliției cu privire la minorii care au săvârșit fapte penale dar nu răspund penal sau prezintă un comportament delincvent.
-Întocmeste anchete sociale la solicitarea reprezentantului legal, pentru copiii cu cerințe educaționale speciale, conf. Ordinului nr. 1985/2016.
-Întocmirea de anchete sociale pentru atestarea ca asistent maternal profesionist.
-Colaboreaza cu Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului şi transmiterea datelor şi informaţiilor solicitate cu privire la diverse situații.
-Întocmește, verifică și tine evidența dosarelor pentru reintegrarea în familie a minorilor aflați în centrele de plasament.
-Întocmește documentația necesară pentru întrunirea Consiliului de familie.
