PRIMARIA ORASULUI BUHUSI
NR. 38257 din 13.11.2024
ANUNŢ
În conformitate cu prevederile H.G. nr.1336/2022 – Regulamentul-cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, respectând prevederile art.VII din OUG nr.115/2023, Primăria oraşului Buhuşi, judeţul Bacău, cu sediul în str.Republicii, nr.5, organizează concurs pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată, a funcţiei contractuale, de executie, de referent, treapta profesionala IA, în cadrul D.A.S –Compartiment Servicii Sociale, din subordinea Consiliului Local Buhusi.
Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.
Dosarele de înscriere la concurs se depun în termen de 10 zile lucrătoare de la data afișării anunțului, la sediul Primăriei oraşului Buhuşi – Compartiment Resurse Umane şi vor conţine în mod obligatoriu documentele prevazute la art.35 din H.G. nr.1336/2022:
a) formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 2;
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică;
e) copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată (extras REVISAL), care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului (Modelul orientativ -anexa nr. 3);
f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
h)certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
i) curriculum vitae, model comun european.
Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.
(4) Copiile de pe actele prevăzute la alin. (1) lit. b) – e), precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap prevăzut la alin. (3) se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea „conform cu originalul” de către secretarul comisiei de concurs.
(5) Documentul prevăzut la alin. (1) lit. f) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut la alin. (1) lit. f), anterior datei de susţinere a probei scrise şi/sau probei practice. În situaţia în care candidatul solicită expres în formularul de înscriere la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, potrivit legii.
Poate ocupa un post vacant persoana care indeplineste, condiţiile generale de participare, conform prevederilor art.542, alin.(1) si (2) din OUG nr.57/2019-Codul Administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare:
a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
h) nu a comis infracţiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).
Conditii specifice pentru ocuparea postului :
- Nivelul studiilor – medii absolvite cu diplomă de bacalaureat
- Să dețină o calificare în domeniul serviciilor sociale
- Vechime in domeniul serviciilor sociale – minimum 7 ani
BIBLIOGRAFIA /TEMATICA
1.O.U.G. nr.57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare
-Tematica : Partea a VI-a, Titlul III: Personalul contractual din autorităţile şi instituţiile publice
2. Constituția României, republicată
– Tematica: Drepturile, libertătile și îndatoririle fundamentale – Titlul II
3.Legea nr. 53/2003 – Codul Muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
–Tematica : Titlul II- CAP. II- Executarea contractului individual de muncă
CAP. V – Sectiunile I, II si III
Titlul XI- CAP. II – Răspunderea disciplinară
CAP.III – Răspunderea patrimonială
4.O.G. nr.137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificarile si completările ulterioare –
–Tematica: Principii și definiții.
– Dispoziții speciale – Secţiunea a III-a- Accesul la educație
– Secţiunea a V-a Dreptul la demnitatea personală
5. Legea nr.319/2006 privind securitatea și sănătatea în muncă, cu modificarile si completarile ulterioare ;
-Tematica: integral
6.H.G. nr. 1425/2006, pentru aprobarea Normelor Metodologice de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr.319/2006.
-Tematica: integral
7.Legea nr.292/2011 – Legea asistenței sociale, modificată și completată ulterior;
-Tematica: integral
8.Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului,republicată, cu modificarile si completarile ulterioare;
-Tematica: integral
9.Legea nr.17/2000 privind asistența socială a persoanelor vârstnice, republicată, cu modificările și completările ulterioare-
-Tematica: integral
10. Legea nr.196/2016 privind venitul minim de incluziune, republicată, cu modificările și completările ulterioare
-Tematica: integral
Notă: Se vor avea în vedere formele actualizate, la zi, ale actelor normative din bibliografie.
Calendar desfasurare concurs:
Publicarea anunțului – 13.11.2024
Perioada de depunere a dosarelor | 13.11 – 26.11.2024, ora 15.00 | ||
Selecţia si Afişarea rezultatelor selecţiei dosarelor | 27.11.2024 | ||
Susţinerea probei scrise | 04.12.2024, ora 09.00 | ||
Susţinerea interviului | 10.12.2024, ora 09.00 | ||
După afişarea rezultatelor obţinute la selecţia dosarelor, proba scrisă si interviu, candidatii nemulţumiti pot depune contestaţie în termen de cel mult o zi lucrătoare, de la data afişării rezultatului selecţiei dosarelor, respectiv de la data afişării rezultatului probei scrise si al interviului, sub sancţiunea decăderii din acest drept.
Comunicarea rezultatelor la contestaţiile depuse, se face prin afişare la sediul institutiei şi pe pagina de internet https://primariabuhusi.ro, imediat după soluţionarea acestora.
Rezultatele finale se afişează la sediul Primăriei orasului Buhusi şi pe pagina de internet https://primariabuhusi.ro, sectiunea – Concursuri, în termen de o zi lucrătoare de la data afisarii rezultatelor soluționarii contestațiilor pentru ultima probă, prin specificarea menţiunii «admis» sau «respins».
Pentru relaţii suplimentare privind înscrierea şi condiţiile de participare la concurs vă veţi adresa la sediul instituţiei, Compartiment Resurse Umane -cons. Telita Claudia sau la tel.0234261220, int.101.
PRIMAR,
Ing. VASILE ZAHARIA
Compartiment Resurse Umane,
Cons. Sup. Telita Claudia
Atributii prevăzute în fișa postului
-Efectueaza anchete sociale referitoare la persoanele condamnate care au depus cerere de întrerupere a executării pedepsei;
-Efectueaza anchete sociale referitoare la minorii implicați în procesele de divorț, încredințare, reîncredințare, stabilire program de relații personale și veghere la creșterea și educarea minorului sau stabilire domiciliu
-Ține evidența dosarelor de tutelă minor şi tutelă bolnav pus sub interdicţie si monitorizeaza modul în care tutorele își exercită atribuțiile cu privire la bunurile minorului sau ale interzisului judecătoresc;
-Întocmeşte pe baza investigaţiilor efectuate în teren, anchete psihosociale solicitate de către biroul notarial, privind desfacerea căsătoriei prin acordul sotilor, stabilirea locuinţei minorilor şi exercitarea autorităţii părinteşti;
-Verifică în teren și întocmește anchete sociale privind completarea dosarului de acordare a indemnizației pentru creșterea copilului în cazurile prevazute de lege;
-Întocmeşte adrese în vederea soluţionării unor sesizări, scrisori, etc. ale petiţionarilor;
-Consiliaza şi informeaza familiile cu copii în întreţinere asupra drepturilor şi obligaţiilor acestora, asupra drepturilor copilului şi asupra serviciilor de care aceștia pot beneficia, pe plan local sau prin intermediul instituțiilor care au atribuții în domeniul protecției drepturilor copilului ( DGASPC, ONG, fundații).
-Întocmeste anchete psiho-sociale, întrunirea membrilor Consiliului Comunitar Consultativ și încheierea unui proces- verbal, a unui referat, întocmirea planului de servicii în cazul copilului abuzat, neglijat sau exploatat, cu propunerea de instituire a unei măsuri de protecție specială a copilului, numai dacă, după acordarea serviciilor prevăzute de acest plan, se constată că menținerea copilului alături de părinții săi nu este posibilă.
-Monitorizeaza copii din unitatea administrativ – teritorială, centralizarea şi sintetizarea datelor şi informaţiilor relevante, prin întocmirea Fișei de monitorizare în domeniul protecției drepturilor copilului ( trimestrial ) și transmiterea acesteia către DGASPC Bacău.
-Monitorizeaza copii cu părinți plecați la muncă în străinătate conform H.G. nr. 691/ 2015 pentru aprobarea Procedurii de monitorizare a modului de creștere și îngrijire a copilului cu părinți plecați la muncă în străinătate și a serviciilor de care aceștia pot beneficia, precum și pentru aprobarea Metodologiei de lucru privind colaborarea dintre direcțiile generale de asistență și protecția copilului și serviciile publice de asistență socială și a modelului standard al documentelor elaborate de către acestea : adrese către instituțiile de învățământ de pe raza adm-tiv teritorială a orașului Buhuși, prin care se solicită date și informații cu privire la copiii ai căror părinți sunt plecați la muncă în străinătate ; întocmirea Fișei de observație și a Fișei de identificare a riscurilor ptr. copiii aflați în această situație; vizite la domiciliul persoanei desemnate de instanță, în cazul delegării autorității părintești, în condițiile prevăzute de art. 105 alin.(9) din Legea nr. 272/ 2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului și întocmirea raportului de vizită.
-Identifică și contactează rudele până la gradul IV inclusiv care doresc sau nu, pot sau nu să-și asume responsabilitatea creșterii, îngrijirii și educării minorilor, în situația în care nu mai este posibilă menținerea lor în familia naturală.
-Efectueaza vizite la domiciliul copiilor aflati in plasament familial (împreună cu reprezentanții DGASPC), pentru a verifica condițiile de întreținere, creștere și educare acestora.
-Primeste si verifica dosarele pentru acordarea alocatiei de stat, pentru acordarea indemnizatiei pentru cresterea copilului pana la varsta de 2 ani, dosarele pentru acordarea trusoului pentru nou-nascut.